Budapesti és pécsi üzletek bevonásával március 19-én indult útjára a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. Magyarországon egyedülálló környezettudatos üzlet mintaprojektje.
Az egy éves program célja, hogy a budapesti és a pécsi Király utcának és az azokat körülvevő területnek közös koncepciót adva, környezettudatosságra ösztönözze az ott található üzletek tulajdonosait, dolgozóit, beszállítóit és természetesen vásárlóit is.
A résztvevő cégek elsősorban a program keretében biztosított ökotréningen és folyamatos, személyre szabott tanácsadáson keresztül válnak majd az egy év során igazán zöld üzletté, környezettudatos vállalkozássá, amelynek haszna az energiatakarékosság, tudatos zöld beszerzések révén pontosan kimutatható és forintosítható is lesz.
Európában már számos országban működnek hasonló zöld üzlet programok, igen nagy sikerrel, hiszen a cégek rájöttek arra, hogy szakértő segítséggel komoly költségcsökkentést tudnak elérni. Nem beszélve arról a szintén jelentős hozadékról, amit a programban való részvétellel imázs-, illetve vásárlókör növelés terén el tudnak érni.
A program tehát egy egész napos tréninggel és tanácsadással indult március 19-én, a környezeti teljesítmény javulását a verseny egy éve alatt pedig a saját eddigi teljesítményben történt pozitív változás százalékában mérik majd a szakemberek. Az auditok alkalmával felmérésre kerül a kiinduló állapot, és a változást a projekt során két alkalommal is ellenőrzik. Az elv a folyamatos fejlődés értékelése az üzlet saját eddigi teljesítményéhez képest. Aki a legnagyobb pozitív irányú százalékos változást éri el, az lesz a győztes és az kapja a hazai formatervezők által megálmodott, ökodizájn jegyében készült díjat.
A SURVIVE ENVIRO sok jelentős környezetvédelmi projektet valósított már meg hazánkban, de ez a program számukra is kihívás és fontos küldetés, hiszen a vállalkozásokkal történő egy éves közös munka egyfajta előkészítése és tesztelése egy, a jövőben az egész országra kiterjeszthető zöld üzlet hálózatnak, illetve védjegy rendszernek.
A mintaprojekt fő támogatója a Magyar Telekom, amely hello holnap! kezdeményezése keretében ”Fenntartható tudatformálás” témában írt ki pályázatot tavaly év végén. A hello holnap! keretében meghirdetett tematikus pályázatokkal a Telekom célja a társadalom tagjainak megismertetése a fenntarthatóság elveivel, koncepciójával, gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel, melynek során megtanulnak olyan személyes döntéseket hozni, amelyekkel elősegítik a jelen és a jövő generációjának jólétét.
Szintén a program mellé állt Budapesten a VI. és a VII. kerületi Önkormányzat, valamint Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara és a projekt-előkészítés fázisában partnerség alakult a Királyutca Designutca Klaszterrel, a Pécsi Zöld Körrel, a Tudatosan a Környezetünkért Egyesülettel, az Ökováros-Ökorégió Alapítvánnyal is.
www.zolduzlet.hu/span>
Illetve a projekt facebook oldalán:
www.facebook.com/zolduzlet.hu