Gyorsan fejlődő XXI. századunkban, ahol a piacon milliónyi termék versenyez egymással a fogyasztók hűségéért, egyre nagyobb kihívások elé néznek a vállalatok. A modern technológiák és az életszínvonal folyamatos emelkedése mind magasabb szintű elvárásokat, igényeket szül a minőség és a megbízhatóság terén. Ezzel együtt felmérések és kutatások is bizonyítják, hogy az utóbbi években a környezeti problémák és az egészségügyi szempontok előtérbe kerülése által vásárlók tömegei válnak nyitottá a környezettudatosabb életmódra és fogyasztásra, mely egyfajta szemléletmódváltásra készteti a vállalatokat is. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze a környezetbarát termékek hiteles tanúsítására szolgáló ökocímkék megszerzése.
A kérdésre, hogy miért érdemes ökocímkéztetni a termékeket és a szolgáltatásokat? – a következő pontok adják meg a választ:
- külső elismerés szerzése a fogyasztók, az üzleti partnerek és a hatóságok részéről,
- fogyasztói kör bővülése,
- külső ellenőrzés szükségességének csökkenése,
- felkerülés lehetősége új beszállítói listákra (zöld beszerzés),
- új piaci és marketing lehetőségek,
- versenyelőny erősítése (leginkább azon vállalatokkal szemben, akik még nem rendelkeznek ökocímkével),
- negatív környezeti hatások csökkentésének lehetősége, a környezetvédelem iránti elhivatottság tükrözése